LG BH7240C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BH7240C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fred 11-12-2016

Aansluitschema !

Geschreven voor: LG BH7240C

Ben geinteresseerd in LG BH7240.
Wie heeft er een duidelijk schema hoe deze set aan te sluiten op TV (Philips).
Moeten er nog extra kabelsets aangeschaft worden ?
Bij voorbaat dank voor info.

Michel 27-07-2016

Ideale set voor bijv een slaapkamer.

Geschreven voor: LG BH7240C

Ik zocht een leuke setje voor mijn slaapkamer en kwam hierop uit. Na vele reacties te hebben gelezen over dit product kan ik alleen maar zeggen dat ik geen spijt ervan heb.

Met een 600 watt aan vermogen kan ik zeker positief zijn over het geluid.
Van mij had eigenlijk de speler iets kleiner mogen zijn maar dat mag zeker de pret niet drukken want het is een ideale set met een mooi zuiver geluid en vele mogelijkheden.

Sauer 21-05-2016

Mooi geluid

Geschreven voor: LG BH7240C

In combinatie met onze LG tv een prima aankoop.
Geluid is mooi en was zo aangesloten en werkend. Genoeg opties om geluid naar eigen smaak aan te passen.
Brent tv kijken naar een ander level.

MvW 24-03-2016

Prima, maar traag?

Geschreven voor: LG BH7240C

Prima ding, doet wat ik ervan verwacht. Alleen doet hij dat wel erg traaaag. Vaak een aantal seconden vertraging per actie. YouTube video's via iPad laden vaak helemaal niet (WiFi werkt prima).

Hanjo61 27-07-2015
Geschreven voor: LG BH7240C

Mooi geluid ! Goede vormgeving, handig in gebruik. Veel mogelijkheden. Goede prijs kwaliteitsverhouding.

Hanjo61 27-07-2015
Geschreven voor: LG BH7240C

Prettige homecinema, mooi geluid, Zelf gebruik ik vooral naturel sound, en bij spraak clearvoice.
Veel mogelijkheden!
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

koejala 20-12-2014

Aangesloten:
2e ingang van LG smart tv.
Eerste ingang is voor de interactieve hd recorder van Ziggo (Samsung)
Optical kabel vanuit tv naar cinema set.
Simpel link geactiveerd.

Voordelen:
Prachtig geluidskwaliteit.
- Genoeg mogelijkheden.
- Duidelijk in gebruiksgemak.
- Ziet er mooi uit.
- Gaat aan zodra de tv aangaat en ook weer uit samen met de tv

Nadelen:
- Het duurt even voordat je het geluid synchroon heb ingesteld.
- iPad/iPod/iPhone op USB WERKT ALLEEN BIJ DE NIEUWSTE MODELLEN. Heb zelf een oudere ipod & iphone 4s. Deze weken NIET op de usb.
Nu via een docking station op de aux aangesloten. De voeding komt via de USB poort aan de achterkant. met de hand bedienen op het Apple apparaat. Contact gehad met LG. Die geven en dikke middelvinger. S. Essayah van LG Electronics Customer Service liet mij weten dat het aan mijn Apple apparatuur ligt of software ligt. ERG JAMMER!
- om bij een andere functie te komen via de afstandbediening moet je het hele rijtje aflopen i.p.v. bv een knopje aux of radio.

Over het algemeen erg tevreden met uitzondering van het iPod/iPad/Iphone verhaal. Daar laat LG wel een paar steekjes vallen.

lammensw 05-11-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Na een kleine twee maanden gebruik krijg ik een aardig compleet beeld van dit systeem. Het volgt een (analoog) Sony HTS systeem op en een LG DP1W media speler. Ik verwachtte ongeveer dezelfde functionaliteit plus Smart TV, uitgaande van de specificaties en de gebruikershandleiding.

Het apparaat is als volgt aangesloten:
- tv op HDMI out
- settopbox op HDMI in 1
- thuisnetwerk met Windows pc en internet via een kabel op de LAN poort
- (incidenteel) een USB stick op de USB ingang vóór.

Het was ook een mogelijkheid geweest de settopbox rechtstreeks op de tv aan te sluiten en de LG BH7240C op de tweede HDMI ingang van de tv, maar dan zou ik het tv geluid via Optical moeten laten lopen én ik zou ook de tv ingangen moeten wisselen.

Het allerbelangrijkste, de soundbarfunctie, is prima. Een goed transparant geluid bij het tv beeld en programma’s afgespeeld via de Blu-ray speler. Nu komt bij ons de radio ook binnen via de settopbox, via FM is niet veel te ontvangen. Op het moment dat ik een radiozender heb gekozen op de settopbox en het beeldscherm uitschakel schakelt de BH7240C echter het geluid van de settopbox op de HDMI ingang ook uit, zodat ik gedwongen ben de tv weer aan te zetten om de radio te kunnen horen. Zó had ik het me niet voorgesteld. Ok, een optisch kabeltje gehaald en een extra verbinding gemaakt van de settopbox naar de BH7240C om zonder tv de radio te kunnen horen en door het stof gekropen bij de huisgenoten om uit te leggen hoe de radio aan moet. Helaas heeft de afstandsbediening geen knopjes om direct een ingang te kiezen, dus een extra aangesloten ingang is weer een extra zapstap in het zappen naar de gewenste ingang. En er zijn nogal wat zapstappen te nemen, want ook al gebruik ik geen FM radio of Bluetooth, die ingangen moet ik toch telkens passeren, ze kunnen niet uit het rijtje worden gehaald.

Tot zo ver de soundbar, tijd voor de Smart tv. De speler had vanzelf zijn eigen aansluiting in het thuisnetwerk ingesteld, dus ik kon meteen internet op. Prachtig: Spotify, YouTube, NetFlix. Ik verwachtte ook NPO UitzendingGemist, maar die ontbreekt. Niet zo’n punt, de settopbox biedt zo’n functie voor een paar dagen gemist, daar komen we wel overheen. En anders kunnen we via de pc UitzendingGemist nog downloaden en afspelen via SmartShare, toch? Tijd dus om met SmartShare de pc te gaan verkennen.
De eerste tegenvaller is dat de BH7240C geen SMB client meer heeft zoals de DP1W. Alles gaat via DLNA, wat minder leuk is als je een muziekbibliotheek met 26000 nummers hebt en een fotocollectie met 40000 foto’s, netjes geordend in folders en subfolders. Wachten, wachten, wachten: op je pc voor de DLNA server het allemaal op een rijtje heeft, en wéér als je wat toevoegt of verandert, en op de BH7240C voor de speler het allemaal opgehaald heeft. Vervolgens krijg je de ergernis dat de speler de nummervolgorde binnen de albums negeert en de nummers in alfabetische volgorde afspeelt! Welk alfabet dat is hangt weer van de server af, Microsofts WMP geeft de titels van de nummers door als namen, dus daar kun je niet mee manipuleren. LG’s eigen SmartShare applicatie geeft de bestandsnamen door als namen, dus daar kun je nog wel wat mee spelen. Die applicatie start echter niet automatisch op, dus als je wat wilt afspelen moet je eerst het programma op de pc gaan starten en dan weer wachten, wachten, wachten vóór je verder kunt. Als je per ongeluk toch een DLNA server wilt kiezen als er nog geen gevonden is loopt de BH7240C vast, hij reageert ook niet meer op de aan/uit knop. Stekker uit het stopcontact is dan nog de enige optie, want een echte resetknop of netschakelaar ontbreekt. Dit vastloopgedrag krijg ik ook bij sommige films die via USB nota bene prima afspelen…

Kortom, de BH7240C is een prachtig systeem voor zijn prijs, maar aan de firmware mag nog wel wat gesleuteld voor het helemaal werkt zoals het hoort. En o, wat zou het fijn zijn als er een SMB client in zat…

Henkes71 27-09-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Deze set biedt heel veel mogelijkheden en geeft een prima geluid.
Hiervoor was ik in het bezit van een duurdere set merk harman kardon die na een paar jaar al diverse defecten vertoond. Qua geluid doet deze set er zeker niet voor onder, zeker een aanrader.

admin2014 31-08-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Deze set is een aanwinst in combinatie met een TV die evt. streaming ondersteunt. De anynet+ en (simplink LG)/DLNA werken met een HDMI1.4 kabel en audio-Set gaat automatisch aan/uit bij bedienen van een ander merk TV. Ik heb deze aangesloten middels vaste ethernetkabel naar mijn router.
Gezien de vele afspeel/verbindingsmogelijkheden(Wifi/vast/Bluetooth) en Smart-tv funkties die deze set bezit, is dit een mooi en gunstig alternatief om nog geen nieuwe smart-TV te bekostigen.
De vele apps : buienradar/Youtube oa.Videoland/Pathe/Netflix is echt een plus en voldoende keuze voor ieders! de app KIJK goeie uitzending gemist! Ook de besturing middels android app. via smartphone en Tablet is een mogelijkheid, dus intypen middels tablet en muisbediening. Met bijgeleverd CD gewoon een goed/compleet product. Ik heb wel iets langere kabels aangebracht tussen de 2x speakers. De LG 2.1 set heeft bij mij een THX 5.1 set vervangen met volle tevredenheid.
Als ik het geluid moet beoordelen zijn er voldoende afstelmogelijkheden, en geven de bass/midden/hoge tonen een kamervullend geheel. qua funktionaliteit en prijsverhouding zijn er nog weinig alternatieven op de markt. LG heeft zich zeker bewezen met deze set dat het toch mogelijk kan zijn in het bereik van de prijsbewuste consument. Zal zeker in de toekomst meer producten vergelijken om binnenshuis meer Standaard qua merk te krijgen.

Teiget 15-08-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Mooi ontwerp en het geluid bevalt mij goed. Weinig instellingen om diverse geluidsoorten in te stellen, het verschil in de toonhoogte of toonlaagte is moeilijk te beluisteren. Zelf heb ik dan ook handmatig de equalizer ingesteld en dat bevalt prima. Bent u een luisteraar die van hele rustige en zachte muziek houdt en is de afstand tussen u en het afspeel apparaat klein, dan kan het zijn dat u de coolfan zachtjes hoort draaien die in dit apparaat zit ingebouwd. Smart-TV is wel leuk maar stelt u zich daar niet te veel van voor. Zelf gebruik ik de app V-Tuner waar een legio aan radiozenders te ontvangen is met diverse gerne's. Hiervoor had ik ook een LG-HomeCinemaCentre die mij goed was bevallen. Mijn keus voor deze BH7240C komt voornamelijk door de extra HDMI ingangen en de WIFI waardoor ik nu al mijn apparatuur goed kan aansluiten.
Over de duurzaamheid kan ik zeggen dat mijn cijfer is gebaseerd op mijn vorige LC-HomeCinemaCentre, die doet nog steeds keurig zijn werk. Ik ga ervan uit en reken daar dan ook op dat het met deze BH7240C ook wel goed zit.

WVloet 04-08-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Mooi en helder geluid past heel mooi in mijn TV meubelen het bedienen van het apparaat is ook duidelijk en gemakkelijk

detheo 31-07-2014

Alles werkt perfect.staat in combinatie met een lg 42 lw 4500
televisie. schitterende 3d beelden ik had hiervoor een lg maar zonder 3d. Geluid is prima. heel veel mogelijkheden maar die moet ik nog uitproberen. vormgeving vind ik perfect maar dat is een kwestie van smaak. ben nu al tevreden met mijn aankoop.

tikker 25-07-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Mooi apparaat, veel mogelijkheden (waarvan ik een groot deel nog moet uitproberen).
Ik gebruik de set in combinatie met een raspberry pi + xbmc en dit werkt helemaal prima via de hdmi.

Ben zeer tevreden over het geluid.

johnnyjojoso 08-05-2014
Geschreven voor: LG BH7240C

Een heel prettige homecinemaset 2.1 met veel mogelijkheden zoals apps van internetradio, netflix, Pathe, USB-aansluiting voor de mobiele telefoon en natuurlijk 3D bluray schijfjes en CD muziek. Je kan zelfs een draadloos toetsenbord en muis van logitech aansluiten om te internetten! Werkt ook direct na inpluggen dus een kind kan de was doen. Het geluid is perfect en je kunt alles ook zonder de tv laten functioneren zoals internetradio. Je kunt ook muziek of films van je PC naar de set streamen. De afstandsbediening werkt ook op de TV, ook als die niet van LG is (maar ik heb nu alles van LG) Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen maar alle apparatuur die ik ooit kocht van LG werkt nog steeds en altijd goed.

lammensw 04-12-2015

Ik vind er geen internetradio app op, dus ik begrijp niet goed wat johnnyjojoso bedoelt.
Je kunt hoogstens via de browser een internetradiostation opzoeken. Maar dan zul je het tv scherm toch nodig hebben voor het zoeken.
Internet sluit je aan via Wifi of een kabeltje naar je router.

Theo 03-12-2015

Internet radio zonder tv aan hoe werkt dat met aansluiten